söndag 14 mars 2010

Orolig natt

Kan säga att natten inte gick så väldigt bra, inte bra alls faktiskt! Kan nästan inte minnas när Jalmar var så här mycket vaken sist. Familjen Högberg har varit ganska mycket trötta idag kan jag säga.

Det började bra, vi körde på med de vanliga läggningsrutinerna: välling, sagoläsning och lugn musik. Jalmar somnade utan vidare, inga problem där heller. Gick ju över förväntan det här tänkte vi och satt i godan ro och kollade på melodifestivalen. Gick och la oss och somnade båda gott. Sen drog det hela igång. Jalmar vaknade första gången vid 00.30 och var ledsen, Tobbe gick in till honom och lyckades somna om honom. Nästa uppvaknande var vid 01-tiden, då var det dags igen, en ledsen och trött Jalmar satt upp i sängen, jag gick in till honom och lyckades somna om honom ganska snabbt. Sen vaknade han ungefär en gång i halvtimmen resten av natten. Jag la mig i soffan på hans rum för att slippa springa fram och tillbaka. Vid 04.15 tyckte Jalmar att han hade sovit färdigt och ville upp, arg och ledsen, jag försökte med alla medel få honom att somna om igen, men gav upp efter en timme och gick in med honom till vår säng. Fixade lite välling och tänkte att om i har tur så somnar han om efter en flaska. Men nejdå, varför ska man sova när man kan gå upp?!

Efter att knappt ha fått en blund i ögonen på hela natten var jag helt slutkörd, så Tobbe fick snällt gå upp med honom vid 05-tiden (sovmorgon existerar inte i vår familj). Morgonen och förmiddagen rullade på som vanligt och Jalmar var inte tröttare än vanligt efter denna jobbiga natt. Han sov middag i sin säng på sitt rum i 1,5 timme, inga problem där inte. I eftermiddags har vi varit och badat på Tivolibadet, så Jalmar var lagom mör när han skulle somna nu ikväll. Inga problem med att somna i kväll heller. Nu återstår bara att se hur denna natt blir. Vi är beredda på det värsta och Tobbe kommer att ta natten eftersom jag ska jobba i morgon. Vi har bestämt oss för att inte ge upp än, utan kommer att fortsätta denna veckan i alla fall och se hur det går. Vi kommer att ta varannan natt för att inte helt köra slut på oss båda. Trodde det här skulle bli lättare än vad det blev och håller nu alla tummar för att det ska vända, hoppas, hoppas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar