onsdag 10 mars 2010

Pixiböcker

Som jag nämnt i tidigare inlägg så älskar Jalmar allt vad böcker heter. Han kommer alltid med en bok till mig eller Tobbe och vill att vi ska läsa för honom. Vi kan sitta hur länge som helst och bara bläddra, titta på bilder, peka och prata. Han älskar verkligen det, kanske har gått i arv det där, jag älskar ju också allt vad böcker heter.

När jag var liten så köpte alltid mamma en liten Pixibok till mig varje gång hon var i affären och handlade. Dessa små böcker läste mamma för mig varje kväll när jag skulle sova och det har blivit en hel del genom åren. De är fortfarande lika fina idag och jag har en samling på några hundra. Så nu sitter jag varje kväll och läser för Jalmar och minns tillbaka, underbart mysigt är det och jag är så glad över att han också tycker om det så mycket. Jag tror faktiskt att det finns Pixiböcker fortfarande kvar i affärerna, tänkte att jag skulle börja köpa till samlingen.

1 kommentar:

  1. Vi har köpt flera stycken till Engla, hon älskar dom. Och sen är dom ju hyfsat billiga oxå, 12 kr. Finns tom på ica i Vinslöv!
    Vi hade pixieböcker när vi var små som mamma och pappa har framme till Engla och Linn nu. Känner igen flera stycken av dina gammla! Nostalgi!

    SvaraRadera