måndag 1 mars 2010

Gravidkrämpor

Jo, absolut, det är helt underbart att vara gravid, men nu börjar lite krämpor ge sig till känna och det är inget kul alls kan jag säga! Måste ju få klaga lite för det gör så förbannat ont... Mina höfter är inte vad de borde vara just nu, utan känns ungefär som att de ska sprängas i tusen bitar vilken sekund som helst. Som om någon sitter där inne och karvar långsamt med något vasst i höftbenen. Hade känningar av detta när jag väntade Jalmar också, men tycker att det är värre denna gången. Fick ett "höftbälte" av sjukgymnasten sist och har även börjat använda det nu, men tycker tyvärr inte att det gör så stor nytta. Min svank är inte heller vad den borde utan går väldigt mycket inåt och det känns när man har stått eller gått mycket.

Skulle vilja påstå att stödstrumpan (tantstrumpan) är en av världens bästa uppfinningar. Utan dem så hade mina ben och fötter varit som stora ballonger fyllda med vatten just nu. Inget kul alls när man börjar märka att ens skor inte går på en för att fötterna är så himla svullna. Förra gången fick jag gå i ett par inneskor/sandaler de sista månaderna för jag kunde inte få på mig något annat. Förvisso sköna sådana, men hur snyggt är det till en kjol till exempel?! Jag kan inte påstå att man kände sig det minsta kvinnlig i alla fall! Får väl se om jag hittar några snygga, bekväma vårskor, för det är ju lite fel årstid för ett par sandaler. 14 veckor kvar, nedräkningen har börjat, det är bara att hålla ut, det kunde ju ha varit värre...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar