fredag 18 september 2009

Äntligen träna

Så sant som det är sagt, jag har äntligen fått tummarna loss och börjat träna! Verkligen på tiden med tanke på att det är mer än 1,5 år sen sist och en graviditet och en förlossning senare. Som jag skrev i ett tidigare inlägg så känner man sig ganska slapp i kroppen efter det den har fått gå igenom, speciellt när man är van att träna tre, fyra gånger i veckan sen tidigare. Visserligen gick jag ner mina graviditetskilo utan någon större ansträngning, men jag älskar ju att träna och mår så mycket bättre om jag får röra mig lite.

Jag och Jalmar brukar gå en timme varje dag, men jag har ändå saknat känslan av att ta ut sig fullständigt och svettas ordentligt.
Friskis och Svettis i Kristianstad har jag tränat på de senaste åren trivdes som fisken i vattnet med det. Så stor bredd bland passen och massor att välja mellan, omöjligt att tröttna faktiskt. Det som har gjort att jag har haft tummarna så långt inne denna gången har dels varit att det blir en bit att köra fram och tillbaka varje gång nu när vi bor på landet och det innebär ju även tid och dels att jag inte fått med mig någon. Det är så himla mycket roligare om man är två tycker jag.

Så stötte jag på Jenny, en gammal arbetskamrat som också bor i Vinslöv och hon berättade att hon brukade träna där. Hade ingen aning om att man kunde träna i lilla Vinslöv över huvud taget så jag blev verkligen glatt överraskad! Så himla bra när det ligger så nära och kostade nästan inget heller om man jämför med andra träningsställen. Vi bokade in en dag vi båda kunde och igår var det alltså premiär för min del. Det blev Boxercise, kanske inte det lättaste passet när man vilat så länge som jag gjort, men jag tänkte att det är nu eller aldrig. Faktum är att det gick betydligt lättare än vad jag hade väntat mig, men visst var det jäkligt jobbigt och svettades det gjorde jag! Det blev en hel del situps, några armhävningar (på knäna dock) och en massa slag med boxhandskarna. Jag gillar verkligen box, ni borde prova om ni inte redan har gjort det! Det är så härlig känsla att gå loss totalt och oj vad bra jag mådde i går kväll när jag kom hem! Tack Jenny för att du tog med mig söta! Vi fortsätter på den vägen eller hur?!


Sen kom då denna dagen idag och ni kan ju enkelt gissa ifall jag har någon träningsvärk...I morse var det inte farligt alls men den har liksom kommit smygandes hela dagen och nu ikväll känns det ordentligt i armarna och magmusklerna. Bara att inse att i morgon kommer det att bli ännu värre, men det får jag leva med. Det var det verkligen värt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar