onsdag 23 september 2009

Osis Dust It

Ehh..vad sa du för någonting?! Jo, Osis Dust It från Schwarzkopf, världens absolut bästa hårprodukt! Så bra att jag bara måste tipsa er om den!

Jag, liksom många andra, har ett typiskt skandinaviskt hår. Rätt så tunt, platt, flygigt med fina hårstrån som gör det väldigt svårt att styla. Jag har oftast mitt hår uppsatt, dels för att det är praktiskt och dels för att det tar sån tid att styla det så det blir bra. Jag blir aldrig riktigt nöjd och får hålla på i timtals (känns det som i alla fall) med fön och en massa olika stylingprodukter för att det ska se någorlunda snyggt ut. Ok, det kanske inte andra ser, men
jag vill ju kunna känna mig nöjd och bekväm så därför blir det oftast uppsatt hår. Sen tycker jag att det är så knepigt att tupera, krävs teknik där för att få den volymen man vill ha och jag tror aldrig jag har lyckats tupera mitt hår och sen att det varit snyggt resten av kvällen/dagen. Nä, då har det kanske hållt ett par, tre timmar på sin höjd och sen blir det platt igen. De flesta hårprodukter fungerar inte i mitt tycke, antingen blir håret för fett, för tungt, för stelt eller för flygigt.

Nu har jag alltså upptäckt denna underbart genialiska produkt och kan inte vara utan den! Det är ett puder som man pudrar lite i hårbottnen eller där man nu vill styla till håret. Sen rufsar man bara lite med händerna så pudret fördelas i håret och voilá, du har den grymmaste volymen i Sverige! Håret blir lite matt och pudret tar tydligen upp överflödig olja (typ när håret är otvättat) som gör att det både ser ut och känns fräscht. Det bästa av allt är att om man stylat håret med Osis Dust It och gått med det en hel dag så är det precis lika snyggt dagen efter, bara att rufsa till och sen klart!


Det finns ganska många olika märken av liknande puder och de heter lite olika ute på marknaden. Min frisör använder detta från Schwarzkopf och det var därför som jag valde just detta. Om ni går in på:
www.baresso.se så kan ni beställa just detta pudret där, ni får det hemskickat rakt i brevlådan, smidigt och bra. Två för 149 kr, billigt med tanke på att det är hur drygt som helst. Jag har inte använt upp min första ännu och det är över ett halvår sen jag köpte det. Om ni är tveksamma, kom gärna hem och testa det hos mig först så lovar jag att bjuda på en fika till på köpet!

2 kommentarer:

  1. Verkar va en kanonprodukt ju!! Liiite långt för mig att åka till dig o testa... ;) men hade var trevligt!
    Ska ta mig en titt på hemsidan.
    Kra Madeleine från Öland, högskoleMadde

    SvaraRadera
  2. den har jag också , den e superbra!!!! kram elna

    SvaraRadera