lördag 5 september 2009

Twilight

Håller på att läsa den fjärde och sista delen i Twilight-serien och jag är fullkomligt såld på dessa böcker alltså! Oj vad bra de är!! Jag som bara brukar läsa självbiografier/verklighetstrogna böcker och som inte alls brukar gilla den här typen av böcker. Kan inte minnas hur länge sen det var sen jag läste något så här spännande, romantiskt och fascinerande sist, därför måste jag ju bara ta upp fenomenet Twilight här i min blogg.

Ska tillägga att jag började med att se filmen Twilight, som är baserad på den första boken i serien. Kan varmt rekommendera den, så himla bra! Till och med Tobbe gillade den även om det kanske är en film/bokserie som mer riktar sig till tjejer. Mycket välgjord, cool film som man blir helt fascinerad av. Otroligt bra filmad med vackra miljöer, vackra men hyfsat okända skådespelare och en helt fantastisk story. Påminner lite om en slags Romeo och Julia saga: förbjuden kärlek, makt, ondska, krig och vänskap mellan två helt olika världar. Den andra filmen (av fyra) kommer på bio i höst och heter New Moon.

Isabella Swan flyttar till sin pappa i Forks, en liten regnig sovstad i Washington. Hon förväntar sig att hennes nya liv ska bli lika långtråkigt som staden själv. Men när hon träffar den gåtfulla Edward Cullen tar hennes liv en oväntad och farlig vändning. Edward och hans familj har länge lyckats hålla sin identitet som vampyr hemlig, men nu går ingen säker, minst av allt Bella, som är den person Edward älskar mer än någon annan. Edward och Bellas förhållande balanserar på knivseggen mellan begär och livsfara.

Jag kan bara säga: se filmen och/eller läs böckerna, ni kommer inte att ångra er!!



Twilight The Movie Official Trailer - Funny video clips are a click away

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar