tisdag 5 januari 2010

Den oändliga historien

Någon mer än jag som minns denna fantastiska film från mitten av 80-talet?!
Blev glatt överraskad när jag gått upp i morse och slog mig ner framför tv:n med en kopp kaffe. Detta var min absoluta favoritfilm när jag var yngre och jag kunde se den om och om igen utan att tröttna. Har inte sett den på många, många år, så det blev verkligen en nostalgitripp! Vilken underbar historia i fantasins tecken och vilka underbara figurer som finns med i den. Favoriten var givetvis den söte "lyckodraken" Falkor, vem hade inte velat ha en sån som kompis?! Och vem minns inte söte Atreyu och hans häst Artax, den glupske Stenbitaren, den onde vargen Gmorg eller vackra Barnkejsarinnan?!

För er som vill minnas så kommer trailern här nedan och även det superbra ledmotivet "Neverending story" med Limahl, håll till godo;)!



The NeverEnding Story- Limahl

Leaper77 | MySpace Video

1 kommentar:

  1. Verkligen nostalgitripp, har sett den fler gånger än jag kan räkna till på både fingrar & tår =) tänk att man kan glömma bort en sådan favorit. Roligt det ska bli att jobba med dig !! Ses imorgon kramis jobb josefine

    SvaraRadera