måndag 11 januari 2010

En liten prins till

Tänk att det redan har gått halva graviditeten! Idag har jag och Tobbe varit på ultraljud och det kändes himla bra. Blir liksom mer verklighet när man ser det lilla pyret dansa runder där inne i magen och det bästa av allt att det lilla livet är fullt frisk och allt såg ut precis som det skulle!

Ja..så till det som kanske var mest spännande, flicka eller pojke?! Jag har ju haft en stark känsla av att det skulle vara en flicka denna gången. Kan inte förklara det, det är bara en känsla som man har i kroppen. Kände lika starkt förra gången att det var en pojke och det var det ju. Fast denna gången misstog jag mig allt, för vi kommer alltså att få ytterligare en liten prins till familjen Högberg! Efter allt vi gått igenom för att vår älskade Jalmar skulle komma till världen och nu att detta lilla mirakel kunde bli till, så hade jag faktiskt inga önskemål om vad jag helst ville ha. Givetvis så kvittar det, bara barnet är friskt, men visst kan man få lov att önska tycker jag. Grejen var bara den att jag faktiskt inte hade någon speciell önskan. Kändes bara så underbart bra att över huvud taget få veta vad det är för en liten individ som ligger där inne i magen. Tänk så kul Jalmar och lilla pyret kommer att få tillsammans, mina små älskade prinsar!


Annars kan jag bara säga att jag mår toppen just nu. Den värsta tröttheten har gått över och jag är inte lika känslig för dofter längre som jag var i början. Trodde att jag skulle känna mig mer orolig för förlossningen än vad jag gör eftersom den var så tuff sist, men just nu känner jag mig helt lugn. Visst, det är ett tag dit så det är möjligt att det ändrar sig tills dess, men just nu bara njuter jag av att vara gravid och ha världens underbaraste man och son!


Förresten, är det någon som har ett bra namnförslag så får ni gärna hojta till. Vi har verkligen inget alls på lager här, så svårt med pojknamn. Det enda vi vet är att vi vill att det ska vara lite gammeldags så det passar ihop med Jalmar.

9 kommentarer:

  1. Vad kul med en liten kille till! :) Kan tänka mig att det inte kommer bli en lugn stund här i Röe sen när våra tre pojkar blivit lite äldre... :)

    SvaraRadera
  2. Åååh, en lillebror!! Vad kul det kommer att bli för Jalmar;-)
    Pojknamn...Hmm!!
    Här e de namnen som jag kan tänka mig!!
    Vilgot, Morris, Algot, Max, och speciellt Elis tycker jag är fina!! Får vi en pojke någon gång så skulle jag vilja att han fick heta Elis, men...jag kan nog glömma att få en liten gosse, för de säger att har man fått två flickor så blir det oftast en flicka till!! Alla säger att Thomas bara kan göra flickor...Fniss!!
    Ta hand om dig, Frida o klappa lilla magen!!

    Kram Linda

    SvaraRadera
  3. Ebbe, Harry eller Alfred :)

    SvaraRadera
  4. Sa ju att de va en liten gosse till! Och Stina hade fel mohahaha!!! Visst är det svårt med namn, jag håller med. Ett namn som jag hörde,efter att Otto hade fötts, är Tage. Annars gillar jag Lindas förslag Vilgot. Det passar med Jalmar. Cissis förslag Ebbe gillar jag också det hade vi lite på gång med Otto. Önskar er all lycka. Berättade precis för Engla att du har en bebis i magen. Då ville hon bjuda bebisen på sin skinka hon hade på frukostmackan! Kramar

    SvaraRadera
  5. Grattis!!
    Några namnförslag från farmor: Melker, Emanuel,
    Axel, Jakob, Malte....

    SvaraRadera
  6. Ooooh va kul! Gratulerar!
    Jag gillade Alfred, Otto och Melker...

    Kram på er alla!

    SvaraRadera
  7. Grattis till den lilla prinsen!Kramar Eva Robin å Linn

    SvaraRadera
  8. Heej o tack för alla fina namnförslag! Ja, vi kommer nog inte att kunna bestämma oss än på ett bra tag.. Jag kom på ett annat, Arvid, ganska fint tycker jag. Vi får väl se vad det blir:). Puss på er mina kära vänner

    SvaraRadera
  9. Hej Frida!
    Grattis i efterskott. Förlåt att jag glömde dig på din födelsedag.
    En liten prins till grattis ha en trevlig helg. Satt och funderade på namn vad sägs om Arvid???
    Kram på er

    SvaraRadera