lördag 16 januari 2010

Mammakroppen

Jag älskar att vara gravid och det finns ju inget bättre än att känna sitt lilla pyre där inne i magen som bökar runder, en helt otrolig känsla som jag är så tacksam att jag får vara med om. Dessvärre har man ju en tendens att lägga på sig några kilon när man är gravid och dessa kilon brukar för vissa inte bara sätta sig på magen, utan även på brösten, låren, ansiktet, rumpan osv. Jag tillhör denna kategorien och tycker verkligen inte att det är lika roligt med de där kilona som att vara gravid.

Förra gången jag var gravid gick jag upp ganska snabbt i vikt, men denna gången har jag "bara" gått upp tre kilo efter halva tiden. Känns ju helt ok, men ändå när man ser sig själv i spegeln så känns det liksom inte hundra. Man ska väl inte klaga som det heter, men man står ju faktiskt sig själv närmst och det är inte så kul att inte ha den kroppen som man är van vid (förrutom magen då). Var i stan i dag och provade lite kläder och allt satt hur konstigt som helst. Det börjar komma in så mycket fina vårkläder i butikerna och man blir så sugen på att förnya sin garderob lite..mmm, visst, eller hur! Självförtroendet är liksom inte på topp när man kommer ut från affären om man säger så.

Den enda butiken som numera säljer mammakläder är h&m, finns inte att få tag på annars förrutom på nätet då. De mammakläder som finns är typ i grått, vitt och svart, jättekul. Tror de att alla blivande mödrar vill vara trista grå möss eller?!
Visst är det vanliga modet ganska bra anpassat idag även för oss gravida, men om man inte är trådsmal med bara en liten söt bebiskula mitt på magen, så är det hur svårt som helst att hitta kläder som sitter snyggt. Har man dessutom lite bröst, rumpa och höfter som jag, så är det ännu värre. Nä, om man skulle ta och starta ett klädföretag för gravida med "normala, kvinnliga" kroppar. Jag får väl helt enkelt ta och bita i det sura äpplet och satsa på "beach 2011" i stället.

2 kommentarer:

  1. Hej vännen!!
    Jag kan tipsa om La redoute om du vill ha fina mammakläder!! Jag var där inne och tittade i höstas o önskade att jag var gravid, för de har så himla fina mammakläder!! Jag skickar med länken;-)
    http://www.laredoute.se/ListPage/Category.aspx?CategoryId=39633
    Hoppas att du kan hitta något fint!
    Bara så du vet det så tycker jag att du är skitsnygg;-)
    Ha d gott!!
    Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Kanske dags för en tur till Ullared vännen.
    Där brukar finnas mkt fina mammakläder.
    Kram Kram
    Stina

    SvaraRadera