torsdag 21 januari 2010

Trinny and Susannah

Tycker för tillfället att tv visar mest skräp om kvällarna, finns nästan ingenting att glo på i veckorna och lika lite på helgerna. Vart tog alla bra tv-program vägen, som till exempel House, Scrubs eller Top Models? Jag gillar So You Think You Can Dance, men det går ju så jäkla sent så det orkar jag aldrig se på. Let's dance är ok på fredagskvällarna men mer än så är det inte. Aldrig att de kan visa en bra film heller. Jag menar, hur många Beck-rullar finns det egentligen eller hur många gånger har de inte visat "Independence day"?! Jag tillhör dem som tycker det är mysigt att varva ner framför tv:n på kvällarna, men som sagt, väldigt trist utbud just nu.

Har i alla fall hittat ett program som jag verkligen älskar: Trinny and Susannah, som går på femman kl.20.00 på tisdagar. Dessa härliga kvinnor tar sig an och stylar andra kvinnor som har mindre intresse för mode eller helt enkelt inte vet hur de ska klä sig rätt i förhållande till sin figur och proportioner. Jag gillar att de inte försöker ändra på kvinnornas figur som de gör i så många andra program, utan här utgår man från varje persons förutsättningar och man lär dem att tycka om sina kurvor. Sen använder de även sig själva och sina kroppar som exempel för att visa att ingen faktiskt är perfekt och att alla är olika. Det ligger ju faktiskt mycket i hur man klär sig rätt och hur man framhäver de bra eller mindre bra delarna av sig själv. Tycker ni ska ta er en titt på detta program om ni inte redan har gjort det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar