söndag 31 januari 2010

Skön helg

Åh, vad helgerna är underbara! Hade varit ännu skönare om helgen bestod av tre dagar i stället för två. Då hade man hunnit varva ned ordentligt och njuta lite till.

Lördagen började för vår del med en riktig mysfrukost. Lite lyxigt när man bor mitt ute på landet i kallaste, snöigaste vintern och får frallor serverade vid dörren på lördagsmorgnarna. Några väldigt snälla föräldrar hjälper tydligen sina barn att köra ut frallor även till oss ute på landsbygden för att få ihopa till klasskassan. Efter denna goa lördagsfrukost begav vi oss till Kristianstad för lite shopping. Jag har typ inga kläder snart att gå i för magen tar emot numera och de mammakläder som jag har är sommarkläder. Det blev i alla fall ett par nya mammajeans, linne, kofta och bh. Vi passade på att käka lunch på Grafitti café och sen gick vi en runda till på stan. Ville ha ett par nya gardiner till vardagsrummet och jag hittade ett par superfina inne på Hemtex, men priset tog faktiskt emot, så det blev inga denna gången. Kostade 300kr stycket och jag behövde fyra stycken, vilket innebar 1200 spänn!


Resten av lördagen spenderade vi hemma och bara myste runder med go fika (semlor) och sen gjorde vi för första gången egen sushi. Oj, vad lyckat det blev! Jo, faktiskt riktigt, riktigt gott och inte alls så svårt som jag hade föreställt mig. Bara ett glas vin som saknades, men det lär ju dröja ett tag tills jag får avnjuta det. Måste absolut göras fler gånger, så himla gott!!

Idag har vi varit både hos svärföräldrarna och mina föräldrar och hälsat på. Jalmar fick en alldeles egen docka av farmor och farfar som han studerade väldigt ingående, då den både pratade och blinkade med ögonen. Ja, vad är det som säger att inte pojkar kan leka med dockor?! Väldigt bra tycker i alla fall jag. Tack snälla svärföräldrar! Vi hann även med en tur till min bror och hans familj. Där bjöds det på god fika med både rabarber-, hallon- och blåbärspaj. Tar ju nästan hela dagen när man åker iväg så där, men det är det värt för det e så kul att träffa alla och Jalmar gillar ju att vara både hos farmor och farfar och mormor och morfar. En lyckad helg har det varit med andra ord och jag ser redan fram emot nästa=)!






2 kommentarer:

  1. Att träffa Jalmar som är världens goaste,
    sötaste, gladaste påg, lyser upp i vintermörkret. Han har ju de bästa föräldrar
    som tänkas kan så kan man vara annat.....
    Kram o tack för besöket! Gunilla

    SvaraRadera
  2. va e de för en påeg man haer.. leker med dockor.VA!? ;)

    SvaraRadera