onsdag 12 maj 2010

04:40

Klockan 04:40 alltså. Låter det tidigt för er eller?! Då kan jag berätta för er som ligger och sussar sött vid den tidpunkten varje dag att DET ÄR TIDIGT!!

Ni som känner vår lilla familj vet ju att vi har en morgonpigg son som har en tendens att vakna mellan 05-06 varje morgon. Detta har han gjort sen han föddes och vi har väl efter många om och men accepterat detta. Jag menar, hellre att han vaknar tidigt än att han är vaken mitt i natten, för han sover ju faktiskt hela nätter och det är vi hjärtligt tacksamma för.

De senaste 1,5 veckorna har Jalmar dock vaknat prick 04:40 varje morgon. Om man nu kan kalla det för morgon, känns mera som mitt i natten! Kom igen ni som tycker att klockan 06 är tidigt, vad kallar ni detta?! Hur mycket man än vill och försöker få honom att somna om, så lyckas det inte och det slutar alltid med att mamma eller pappa får gå upp med honom. Tro mig, vi har verkligen försökt med allt: välling, vyssja, sjunga, ignorera, lägga över honom i vår säng, lägga honom tidigare/senare på kvällen mm. Hur kul är det att ha en vrålilsken och ledsen son som står och skriker i sin säng?! Då kan man ju inte sova i vilket fall som helst, så lika bra att gå upp. Inte heller så kul att behöva gå och lägga sig vid 20-tiden för att man vet att annars orkar man inte upp dagen efter. Egentid förekommer inte över huvud taget i vår familj kan jag säga. Ok att han vaknar efter klockan 05, det kan jag ta. I vanliga fall ligger vi kvar och myser tillsammans fram till 06-tiden och det är helt ok tycker jag. Men när han vaknar 04:40 och man märker att han absolut inte har sovit klart, då är det inte ok.

Någon som har några bra knep hur man får sin väldigt morgonpigga son att somna om när han vaknar 04:40?!

1 kommentar:

  1. Jag har nog sagt det innan, men Anna Wahlgren har många bra tips!! Du behöver ju verkligen din sömn nu, Frida!! Hoppas att det blir bättre snart igen!! Passa på att vila på dagarna när Jalmar sover!! O,du... Jag vill gärna veta när bebisen har kommit!! Har du tid får gärna skicka ett sms:-) Tänker mycket på dig nu!!!
    Kram Linda

    SvaraRadera