onsdag 5 maj 2010

Kisseri kissera

Är inne i en helt sjuk "kisseperiod" just nu och med det menar jag bokstavligt talat kiss...Bebisen ligger väl antagligen på något sätt som påverkar min urinblåsa väldigt mycket och det är fruktansvärt irriterande. Är konstant kissnödig känns det som! I vanliga fall kan jag glömma bort att gå och kissa på en hel dag, men nu när jag är gravid är det helt annorlunda.

Går nog och kissar minst en gång i halvtimmen hela dagarna igenom och då kan jag ändå känna mig kissnödig efter fem minuter igen. Kände aldrig så med Jalmar, då var jag inte ens uppe på natten för att kissa. Nu är jag uppe minst två, tre gånger varje natt och då känns det verkligen som att blåsan ska sprängas om jag inte går direkt. Mest irriterande är ändå att jag kan känna mig så jäkla kissnödig konstant och sen när jag väl går på toa, ja, då kommer det på sin höjd tre, fyra droppar! Ska jag åka någonstans så gäller det att inte åka mer än en halvtimme och att stället vi ska till har ett x antal toaletter i beredskap.

Det hör även till saken att jag har väldigt svårt för vissa dofter i mitt nuvarande tillstånd och offentliga toaletter hör till en av de värsta! Blir typ att jag sitter och ulkar samtidigt som jag kissar, rolig syn det måste vara!
Bara fem veckor kvar nu, så jag ska väl förhoppningsvis stå ut..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar