söndag 30 maj 2010

Pepsis sista sommar

Sista sommaren med min lilla Pepsi, så blir det troligtvis. Sorgligt, men sant. Bara att inse. Hon är nu 31 år gammal och denna vinter har tagit hårt på henne. Hon har magrat av rejält och jag tycker mig kunna se hur hennes annars så glada och positiva livsgnista sakta men säkert kryper ifrån henne. Trodde att det skulle blir bättre när våren och sommaren kom, men inte ens när hon fick komma på grönbete förra helgen, som hon annars älskar så mycket, blev hon glad. Det sägs att man kan se på en häst när den har tappat livsgnistan och inte vill mer, jag tror det stämmer. Nej, bara att inse. Jag måste snart bestämma mig och ta det där beslutet som jag ju har våndats för i många år nu. Fast jag vet att hon kommer att få det bra, hur ont det än gör i mitt hjärta. Det är min skyldighet att hjälpa henne. När hösten kommer har jag tänkt att hon ska få vandra vidare till där gröna ängar väntar på henne. En vinter till som denna hade hon aldrig klarat. Nu hoppas jag bara på en bra sommar, så hon kan få njuta av sin sista tid här på jorden.

1 kommentar:

  1. Åh Pepsi! Fy, jag gråter redan... Lilla fina söta Pepsi!

    SvaraRadera