söndag 2 maj 2010

Mammaledig igen

Jobbade min sista dag i fredags och det känns bra. Kommer att sakna mina älskade kolleger massor såklart, men jag känner att min gravidkropp behöver vara hemma och förbereda sig på vad som komma skall. Om snart fem veckor är det tänkt att lillebror ska titta ut och det kommer att bli en omställning som heter duga. Ska försöka njuta av varenda sekund jag och Jalmar har tillsammans tills dess, för från och med nu är jag alltså mammaledig ett bra tag framöver. Tobbe börjar däremot att jobba i morgon efter ett halvårs pappaledighet och det känns väl sådär för honom, stackarn. Men vi är ju redan inne i Maj månad och går allt som planerat så ska vi vara lediga i hela nio veckor tillsammans i sommar, när väl bebisen har kommit.

Apropå lilla bebisen i magen, så var jag hos barnmorskan härom dagen och det visade sig att han inte har vänt sig ännu. Om han fortfarande inte har vänt sig till nästa barnmorskebesök om 1,5 vecka så blir det bokad tid för vändningsförsök inne på CSK. Usch, är lite rädd för detta, då jag hört såna "skräckhistorier" om vändningsförsök. Det ska i alla fall vara himla obehagligt och sen är det bara 50% chans att det lyckas. Om det inte lyckas så blir det planerat kejsarsnitt. Inget jag kan göra åt saken, bara att vänta ut tiden så jag åtminstone får veta hur det blir. Vi får väl se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar