onsdag 12 maj 2010

Konstigt

Märkligt..idag blev verkligen inte som jag hade tänkt.. Har typ legat halvvaken hela natten och funderat och grubblat och tills sist bestämde jag mig för att inte gå igenom ett vändningsförsök. Tänkte att om lillen där inne nu inte ville vända sig så måste det ju finnas en anledning till det och det kändes helt enkelt inte bra det där med vändning. Var helt inställd på att boka in ett kejsarsnitt i stället och förbereda mig inför det. Så..vad händer när vi kommer in till CSK idag?! Jo, efter att läkarna känt på magen och gjort ett ultraljud så ser vi klart och tydligt på skärmen att lillen numera ligger med huvudet neråt!! Så himla konstigt! Han måste alltså ha vänt sig i natt någon gång. Precis som om han känt på sig att allt inte var som det skulle och gjorde slag i saken. Kunde ju ha varit vilken annan dag som helst som han bestämt sig för att vända, men nu blev det alltså precis innan undersökningen. Jag som var så inställd på ett kejsarsnitt. Måste "sadla om" igen nu och förbereda mig på en normal förlossning. Hoppas nu bara att den blir normal.

1 kommentar:

  1. Va konstigt! Han märkte nog din oro där inne i magen och tänkte att jag ska göra det lite enklare för morsan!!

    SvaraRadera