onsdag 8 juli 2009

Sommar, sommar och sol

En liten parentes innan jag börjar bara: Stor grattis till er, Lina och Jocke, som fick er lille Otto idag=)!

Jag gillar egentligen våren bäst av alla årstider, men visst går sommaren bra oxå! Finns mycket som är både positiv och negativt med sommaren, så därför tänkte jag göra en liten lista på vad jag förknippar den med!


Saker som gör sommaren sköööön:
  • Lata dagar då man inte behöver göra något mer än att strosa runt hemma och bara vara
  • En iskaffe i kvällssolen eller varför inte ett kallt glas vitt
  • Grönskan runtomkring, grönt är skönt
  • Hängmattan i vår backe på tomten
  • Grillad fetaost, passar till allt och är så jäkla gott
  • Syréner, vackra att titta på och doftar ljuvligt
  • En spännande bok som man inte kan släppa taget om
  • Små dagsutflykter och picknick i det gröna
  • Hö, luktar så gott och får en att minnas barndomen
  • Alla söta djurungar som föds denna årstiden
  • Sola och bada, fast i måttliga mängder, för mycket av det goda är aldrig bra
  • Sitta ute på kvällarna med goda vänner
  • De ljusa kvällarna som får en att må bra och ger mer energi
  • Fräknar, känner mig sund och frisk med dem
  • Lite lätt sommarregn är så mysigt och det luktar så friskt efteråt
  • Glass är gott, speciellt Ben and Jerrys eller från Tre toppar i Åhus
  • Smultron på grässtrå
  • Turistens Klagan med Cornelis Vreeswijk
Saker som gör sommaren mindre skööön:
  • Alla förbannade myggor och knott
  • Alla fästingar och andra småkryp som envisas med att landa på en
  • Matjesill, är det enda i fiskväg som jag absolut avskyr
  • Åska, ja jag erkänner, jag är livrädd för den, speciellt på nätterna
  • Alla måsten som att klippa gräset, pyssla med huset, bli brun, bli strandsmal, åka på semester mm, leder bara till stress, stress och stress
  • Allt folk som man måste trängas med på t ex stranden, marknader, loppisar, utflyktsmål typ Liseberg eller Skansen och lååånga köer överallt
  • Rötmånad och allt vad det innebär
  • Den organiska soptunnan med alla äckliga fluglarver och som det luktar sen
  • Vårt sovrum som det blir så varmt i på nätterna att man fullkomligt badar i svett
  • Den kvalmiga värmen som ingen mår bra av
  • Sommaren är kort med Thomas Ledin , så deprimerande då
Ja, listan kan nog göras ännu längre, men kommer inte på mer för stunden.. kanske kompletterar om jag kommer på mer senare.. Skriv gärna och kommentera vad ni tycker är bäst/sämst med sommaren!

1 kommentar:

  1. Bra lista!=) Håller med om dom där sköna kvällarna & lata=) TYvärr har vi ju dom j*vla mygen, de kliar ihjäl mina ben!!!!!

    Hoppas vi ses snart!
    Kram

    SvaraRadera