söndag 12 juli 2009

Sommarfest=)

Sommar och fest hör absolut ihop tycker jag. Dock ser väl festandet lite annorlunda ut idag än vad det gjorde för några år sedan. När man var yngre kunde man festa loss all night long och hålla på fram till morgonkvisten..på senare år har de där morgonkvistarna blivit tidigare och tidigare och numera ska man vara glad om man orkar hålla sig vaken fram till midnatt. Är man dessutom småbarnsförälder och fått i sig en eller ett par glas vin, så är risken stor att man börjar gäspa lite lätt redan vid 22-snåret. Jag tror minsann att åldern börjar ta ut sin rätt...eller nä, förresten, jag är ju bara 25 lite drygt;)!

I går var det i alla fall sommarfest hos Robin och Eva i Önnestad. Från början skulle vi vara hos Lina och Jocke i Vinslöv, men eftersom deras lille Otto tittade ut häromdagen så blev det bättre att vara hos Robin och Eva. Vi skulle börja redan kl.13 med en liten cykeltipsrunda. Som vanligt var jag och min lilla familj sena och dök inte upp förrän klockan var 14.30 . Vi hade hur som helst ingen cykelsits till Jalmar så vi lämnade w.o på den aktiviteten. Efter det så var det brännbollsturnering och jag och Tobbe hamnade i samma lag. Jalmar tyckte det var hur kul som helst att titta på när mamma och pappa flåsade runder på planen och fick några riktigt härliga skrattattacker när han såg oss! Tobbe tog givetvis denna turnering på blodigt allvar och sprang fem helvarv. Även Robin såg det som en kamp mellan liv och död och gick in i spelet helhjärtat. Jag gjorde så gott jag kunde (dassalocket var min sanne vän) och det känns i kroppen idag kan jag säga. De duktiga karlarna lyckades ta hem en hel del poäng och vårt lag vann, yes!

Efter denna lilla turnering var vi alla ruskigt hungriga och begav oss därför hem till Robin och Eva för att grilla. Supergott var det och jag vill passa på att tacka dem och även Lina och Jocke för den goda maten! Kvällen fortlöpte med kaffe och glass och allmänt mingel. Jalmar var uppe betydligt längre än han brukar, men somnade till sist ute i sin vagn. En riktigt härlig sommarkväll blev det med trevligt sällskap och god mat. Vi körde hemåt runt 22tiden (just det, då som gäspningarna började komma haha) och somnade sen gott i våra sängar.
Tack än en gång Robin och Eva, Lina och Jocke, det gör vi om nästa år=)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar