fredag 27 november 2009

Nya brillor

Var ju för ett tag sen på synundersökning och fick konstaterat att min syn blivit avsevärt sämre det senaste halvåret. Använder alltid linser dagtid för jag tycker helt enkelt att det är mest bekvämt, man ser i alla vinklar och behöver aldrig torka bort vare sig smuts, imma eller regnstänk.

Däremot tycker jag att det är skönt att ha glasögon på kvällarna när man är trött i ögonen eller när man är sjuk och inte orkar med linserna. För något av det måste jag ha, ser typ ingenting utan. Har haft mina nuvarande glasögon ett bra tag och tycker inte att dom är speciellt snygga längre. Sen har den ena lilla "plastflörpen" som sitter vid näsroten trillat av och det gör jäkligt ont efter ett tag kan jag säga, liksom skär in i huden så man har ett stort märke där efteråt. Det värsta av allt är dock att jag ser så dåligt med dem eftersom min syn har ändrats så mycket de senaste åren.

Så jag gjorde i alla fall slag i saken och beställde ett par nya bågar i veckan. Kan säga att det var verkligen skitsvårt att välja, men hon i butiken var himla bra och tillsammans valde vi ut fyra par som jag sedan tog hem och provade. Jag bestämde mig till sist för ett par svarta Hugo Boss bågar. Stilrena, men som ändå sticker ut lite. Lite småcoola kan man säga, men ändå inte för coola för lilla mig som inte är så speciellt cool. Tror jag kommer att använda de lite oftare nu när de är nya, rätt skärpa och så är det lite roligt när de sticker ut lite.
Ja, dyrt blev det hur som helst! Fy fasiken vad det kostar med glasögon alltså! Det lilla kalaset slutade på 4400 kr, som hittat nu i juletid och allt! Men å andra sidan så köper man ju inte glasögon varje dag och synen är absolut viktig.
Lyckos er som inte har några synfel säger jag bara!

Tänkte lägga upp en bild här på de som jag har beställt, men hittar inte exakt den modellen på nätet tyvärr. Får lägga upp en bild när jag hämtat dem i stället. Lägger upp en bild på Jalmar i 2010:s snyggaste solbrillsmodell=)!

1 kommentar:

  1. Herreguuuuuud vilken charmör.....kommer att sätta många hjärtan i brand :-)

    SvaraRadera