söndag 1 november 2009

Jalmar 1 år

Idag fyller vår älskade lille son 1 år. Fatta, ett helt år har gått sen han föddes, var sjutton har den tiden tagit vägen?! Minns verkligen det som igår när man låg där på förlossningen och dagarna efter och det var alltså redan ett år sedan! Idag har vi haft kalas för Jalmar. Det blev många fina presenter och Jalmar trivdes med att vara i centrum hela dagen. God tårta blev det också, premiär för Jalmars del men första smakprovet var väl sisådär, lite rynk på näsan, men det slank trots det ner ytterligare ett par bitar till. Pepparkakorna passade nog Jalmar mer i smaken tror jag. Tack alla för en jättefin födelsedag och alla fina presenter! Vi är de stoltaste föräldrarna i världen och är så tacksamma för vår prins, älskar dig mest Jalmar bus!

Jag såg själva livet i dig när du kom
Jag såg hela himlen bakom
Du var allt som mirakel betytt
Och jag kände hur jag föddes på nytt

I rummet omkring oss stod änglarna tätt
De log emot oss på sitt himmelska sätt
Skyddade sin gåva till mig
Och jag tackar Gud för att han sänt dig

Du är Prins av lycka
Prins av kärleken
Hertigen av äventyret, nyfikenheten
Inte först, inte störst, men väldigt speciell
Jag är så glad att du finns
min älskade lilla prins

Jag önskar du får precis det du vill
Jag önskar dig världen och himlen därtill
Vet att livet väntar på dig
Och att jag alltid ska finnas för dig

Du är Prins av lycka
Prins av kärleken
Hertigen av äventyret, nyfikenheten
Inte först, inte störst, men väldigt speciell
Jag är så glad att du finns
min älskade lilla prins

Vinden viskar ömt ditt namn
och viskar kom och lek
Full av skratt, mitt hjärtas skratt
och stora kärlek

Du är Prins av lycka
Prins av kärleken
Hertigen av äventyret, nyfikenheten
Inte först, inte störst, men väldigt speciell
Jag är så glad att du finns
min älskade lilla prins


3 kommentarer:

  1. Jag minns oxå de som igår :)
    Söta lilla pojk! :) Kommer snart me paket t honom!
    Ta hand om varandra så länge!
    Puss&Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken fin dikt! Den har jag aldrig hört.
    Om du tycker att ett år har gåt fort så vänta bara tills dina barn är som mina, 7 och 10. Var tog dom åren vägen?
    Ha det bra!
    anna k

    SvaraRadera
  3. Det är alltid roligt att gå in och kolla på din blogg.Du är så otroligt duktig och skriver så otroligt fint. Så lillprinsen har fyllt ett nu=). Ja tiden går otroligt snabbt tänk att jag har skoltjej nu och "minstingen" snart 4.
    Ta hand om er!
    Stor kram från Lotten

    SvaraRadera