onsdag 7 oktober 2009

Michael Bublé

Jag har blivit lite smått förälskad i jazzmusik, tycker det är behagligt att lyssna på. Ger en skön känsla liksom och är avkopplande. Sen är ju jazzmusiken något av det svåraste man kan sätta ton och text till och jag beundrar verkligen dom som "har det i blodet". Man måste nog ha det liggandes där i generna någonstans för att kunna spela och sjunga till det. Skulle gärna vilja lära mig att spela jazz på piano, men det är riktigt svårt alltså! Någon frivillig som kan lära mig? Hade varit så kul. Tills dess får jag väl nöja mig med att lyssna och njuta.

Skrev här i bloggen för ett tag sen om Jamie Cullum, en riktigt skicklig jazz/popmusiker som har blivit en av mina favoriter inom musiken. En annan av mina favvisar, som jag tror en hel del av er hört talats om heter Michael Bublé. Tycker han blandar jazz med popmusik på ett skickligt sätt och har en fantastisk röst. I musikvärlden slog han igenom med låten "Home" som hamnade etta på en hel del listor världen över. Tror aldrig jag kommer tröttna på denna underbara ballad, den är ju bara så bra. Uppföljare hette "Everything" och är verkligen en sån där låt man blir glad av att höra. "Feeling good" känner säkert många av er igen från olika Idol-auditions både från Sverige och USA, den brukar vara populär att sjunga där. Sen har han gjort ledmotivet till Spidermanfilmerna, en riktigt bra låt i mitt tycke som man inte kan låta bli att sjunga med till och som sätter sig på hjärnan. Ni kanske känner igen den då Homer Simpson sjunger den fast då "Spider Pig" i stället.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar