onsdag 14 oktober 2009

Nostalgitripp à la NKOTB

Haha, va kul, helt klart att jag måste skriva om detta i min blogg! Jo, jag kollade igenom lite gamla foton hemma hos mamma idag, från när jag gick i typ femman och fick syn på några där jag hade tapetserat mitt flickrum med planscher på New Kids On The Block. Fick mig glatt att minnas min barndom, då mina största idoler var just denna grupp. Sara, om du läser detta, känn dig träffad, för det var du som "introducerade" och fick mig att gilla dem haha.

Tänk vad nytt det var med fenomenet pojkband på den tiden. New Kids On The Block var väl ett av de första pojkbanden, om man bortser från Jackson Five då. Givetvis så var jag en av de miljontals fans denna grupp hade och de var ju bara sååååå bra! De var, tyckte jag i alla fall då, så snygga och sjöng så himla bra och gjorde underbar musik som föll mig precis i smaken. Kommer ihåg att jag och Sara satt hemma hos varandra i våra flickrum och lyssnade på deras musik och kollade på videos med dem. Det första och enda pojkbandet jag någonsin dyrkat. Denna lilla tonårsförälskelse höll väl i sig ungefär tills man kom upp i högstadiet, då blev det "riktiga" killar som kom i ens väg i stället.

Googlade lite av ren nyfikenhet och såg att NKOTB hade en återförening förra året, har tydligen släppt ny skiva och gett sig ut på turné och allt. Kolla in dessa nu och då bilderna här, man kan ju se att de har åldrats en aning, måste ju dock påstå till det bättre!



























Kolla in dessa videos nedan, vem minns inte när "Step by step" gick varm på radion?!
Kanske fler av er som minns den här gruppen? Lämna gärna en kommentar så kan vi "nostalgitrippa" tillsammans!


5 kommentarer:

  1. Herrejisses! HAHAHAHAHAHAHAHAHA!

    Jag får väl ta på mig det där. Satt och tänkte här när jag började lyssna på dem, och kunde verkligen inte komma på när. Minns bara att rätt som det var så var våra rum tapetserade och vi var galna.
    JO! Det var på "Unga tvåan" eller va det hette. Jag kom hem från skolan och skulle titta på det, och så var det inte det vanliga programmet utan de skulle visa en konsert med NKOTB. Jag hade ju hört talas om dem och sett dem i reportage i OKEJ innan, men aldrig hört dem. Jag spelade av någon anledning in konserten, och jag tror nog att jag fortfarande har den nånstans. I alla fall, jag fastnade direkt. Och så var de ju så snygga! hahaha!
    Och som man samlade på grejer! Tröjor, pins, planscher, tidningar... you name it! Jag tror jag har allt kvar nånstans i min filial i Sösdala...

    Kram

    Sara Knight!
    (hihihihihi)

    SvaraRadera
  2. Gud vad roligt o läsa om ditt underbara liv.. o Jalmar har ju verkligen blivit STOR.. Jag kommer hem till jul så då mååste vi bara ses.. saknar dig fröken frida=) hälsa familjen! kramar marie

    SvaraRadera
  3. Hej Frida!!! Det var likadant på mitt rum hemma i Tyringe!!!! Hahahaha!! Man tyckte de var sååååå himla snygga. Helst Jordan!!!!!
    Jag var tom på deras konsert i Göteborg!!! Vilken upplevelse tyckte man.. Jag skrek så mycket att jag inte kunde prata på två dagar!!!
    Ser att du har en fin liten familj och du ser lycklig ut vilket värmer hjärtat!!
    Fin liten Jalmar du har!
    Ha det så himla bra.
    Ta hand om dig!!
    Anna Maddi

    SvaraRadera
  4. Åh va ni e guliga mina kära vänner=)! Blir så glad av att läsa era fina kommentarer! Puss på er! kram Frida

    SvaraRadera
  5. Joe var min favorit!! Såå snygg!

    SvaraRadera