fredag 23 oktober 2009

Mysfredag

Tyvärr har inte Jalmar blivit nämnvärt bättre sen sist jag skrev här och i natt har han hostat så han kräkt typ ett tiotal gånger och varit jätteledsen. Sen vaknade han 04.30 och ville inte somna om. o4. 30, det är tidigt det! Som tur var har Tobbe varit en pärla och tagit mesta delen av natten och han var den som gick upp med Jalmar i ottan också. Så skönt det är när man är två, vilken skillnad. Jag är evigt tacksam att jag inte är ensamstående, älskar dig min käre man!

Idag har alltså varit en trött-dag för oss alla tre. Jag tror jag har fått en släng av Jalmars förkylning också, inte så konstigt kanske, fattades väl bara annars. Det gäller ju dock att göra det bästa av situationen, så blir allt mycket trevligare. Tycker faktiskt att det har varit en riktigt mysig fredag, trots allt. Vi körde ner till byn och handlade frallor i morse och hade en mysfrukost. Så gott det är med ostfrallor alltså, mina favoriter, mums. På förmiddagen gick vi en runda i höstlandskapet och Jalmar sussade sött en stund i vagnen. Sen kom svärföräldrarna med middag till oss. God thaimat, som vi åt tillsammans, tack kära svärföräldrar! Eftermiddagen har vi varit en tur på EM-möbler i Vinslöv och kollat lite, sen en tur till mina föräldrar och min häst.

Nu sussar både sonen och mannen sött efter en hård natt. Ska ställa mig och laga lite mat strax, det blir älgbiff med pommes, bearnaiesås, stekt lök och vitlökssmör, låter inte fy skam va?! Sen blir det soffan, en påse godis och idol. Får hoppas vi kan hålla oss vakna bara.

Här kommer lite roliga klipp som ni kan kolla in såhär på fredagskvällskvisten, håll till godo och ha en skön helg!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar