onsdag 5 augusti 2009

James Blunt

James Blunt är en av mina favoritartister. I mångas ögon en riktig smörsångare med uttjatade låtar, men i mitt tycke en fantastisk man som gör underbar musik. Musik som berör en starkt med känslor och inlevelse och fantastiska texter som träffar en rakt i hjärtat. Verkar vara en djup man det där, kanske inte så konstigt med den bakgrund som han har (soldat i Kosovo). Kanske också därför som hans musik känns så himla äkta. Som liveartist är han också helt grym kan jag tillägga. Jag har varit på en hel del konserter, men hans var något utöver det vanliga! Var på Hovet i Stockholm och såg honom förra året och shit vilken inlevelse han har,den kvällen var helt magiskt alltså!

Tänkte "bjuda" på ett par videos . Den första är "Goodbye my lover", live, tror ingen kan bli oberörd här alltså, går in i märgen direkt (kolla in slutet)! Den andre "Carry you home" är min absoluta favoritlåt med James Blunt, se, lyssna och njut! Håll till godo folks=)!



Carry You Home

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar