söndag 2 augusti 2009

Minisemester i Mellby Strand

Samlade vid matbordet: Julya, Alex, Hans, jag, Jalmar, Tobbe (och Gunilla som tar kortet)
Vi har varit på en liten minisemester i helgen, inte så långt iväg, men ändå. Det var Jalmars allra första campingsemester och första gången han sov borta hela natten sen han föddes. Jalmars farmor och farfar har husvagn på en gemytlig liten camping i Mellby Strand. Ligger precis intill havet och där är hur mysigt som helst. Eftersom även Tobbes brödrar Alexander och Robin och hans sambo Julya skulle dit, så passade vi också på att åka dit. Kul när alla är samlade liksom, det händer ju inte så jätteofta, så det är så roligt när man väl är det. Kvällen till ära var det även grisfest på campingen och man hade dukat upp på långbord utomhus.
Allsång i förtältet, kolla in Jalmars inlevelse! Finstämt med Robin bakom gitarren.
Jalmar stortrivdes med campinglivet från första sekund. Så mycket människor att titta på och saker som rörde sig och hördes hela tiden. Sen är det ju alltid en stor bonus att bli ompysslad av farmor och farfar, bättre ompysslad än så kan man knappast bli! Har man dessutom farbröderna och Julya på plats så mår man som en riktig prins när man får vara i centrum hela tiden.
Farmor Gunilla och Jalmar, fin bild eller hur?!
Pappa Tobbe passade på att ta en tur med sin surfingbräda och jag, Jalmar, Alexander och Gunilla gick med ner till havet för att kolla. Lika bra att Jalmar får vänja sig vid havet och stranden, han var ju fullständigt livrädd sist. Denna gången gick det betydligt bättre, trots lite vågbrus, nyfikenheten över tror jag bestämt. Däremot gallskrek han varje gång jag försökte få honom att känna på sanden, jag som trodde att alla ungar älskar sand! Jaja, det kommer väl tids nog får jag hoppas. Hur som helst, så vågade han till och med känna lite på vattnet, min lille prins. De hade även en sandslottstävling på stranden, lite kul faktiskt och där var en del riktigt fina slott.

Ett av bidragen vid sandslottstävlingen
På kvällen så spelade vi en liten runda minigolf, himla roligt det där. Tur att man inte är en dålig förlorare, för då borde jag ha kastat iväg klubban eller nåt. Robin vann, Tobbe tvåa, Alex trea, Julya fyra och jag sist, yes!! Jalmar somnade för natten i sin vagn och var med hela tiden och när vi kom hem igen så la vi över honom i sängen i husvagnen.
Jalmar busar med farfar Hans
Natten gick väl sisådär. Jalmar sov mellan oss och snurrade runt i sängen som en liten elvisp och sov allmänt oroligt. Tobbe snarkade och de spelade hög musik från grisfesten, så jag sov nog inte mer än ett par timmar. Jalmar vaknade ändå inte förrän 06.30 och då glad som en liten lärka. Sen åt vi mysig frukost i förtältet och efter det begav vi oss iväg på en strandpromenad. Efter promenaden stannade jag, Jalmar och Gunilla kvar på camingen och Tobbe, Alexander och Robin stack iväg och spelade långgolf en stund och farfar Hans gick på loppis. Jalmar var trött och sov ett par timmar i vagnen. När de kom hem igen åt vi fin middag med spätta, mumsmums, sen var vi alla lite slitna så vi begav oss hemåt. Tack kära svärföräldrar för god mat och trevlig vistelse. Om det inte blir i år, så lovar vi i alla fall att besöka er på campingen nästa år!
Wilda pustar ut efter allt bus

1 kommentar:

  1. Tack själva..jätteroligt att ni kom o vi fick rå om lille Jalmar världens gulligaste påg. Lite trångt o bökigt i husvagn men vädret tillät ju utomhusaktiviteter.
    Kram Gunilla

    SvaraRadera