måndag 31 augusti 2009

Ullared

I går var jag i Ullared med min käre vän Stina och hennes kompis Maria. Har inte varit där på över ett år, så tyckte verkligen det var dags nu! Sista jag var där var jag gravid, det var mitt i sommaren och hade Tobbe med mig i släptåg. Snällt av honom att följa med, men lite stressad kände man sig allt när han redan var nöjd och klar efter en timme eller så. Sen var jag rejält svullen i fötterna och värmen gjorde inte saken bättre, så den visiten blev inte så långvarig. Säga vad man vill om Ullared, men nog är det allt ett ställe för det kvinnliga könet. De karlar som snällt följer med och som gillar stället med på kuppen, de är väl rätt så lätträknade skulle jag tro.

Jag och Stina har i alla fall som tradition att åka till detta shopping-mekka ett par gånger om året, plus minus några personer till. Faktum är att jag gillar Ullared. Tycker det är hur kul som helst att gå där i lugn och ro och shoppa en massa onödiga prylar som man egentligen inte behöver, men eftersom det är så billigt ändå hittar en ursäkt för att köpa. Det är ju så stort nu för tiden och man kan verkligen hitta allt mellan himmel och jord. Jag tror långt ifrån allt är billigt, men en hel del saker kan man faktiskt tjäna en liten slant på. Ta tvättlappar till exempel. I "vanliga" affären kostar ett paket Natusan baby wipes 32 kronor. I Ullared får du
fyra paket av samma märke för 45 kr, ganska stor skillnad eller hur?!

Så har vi ju kläderna. Jag tycker personligen inte att passformen är så bra på vuxenkläderna. Storlekarna brukar också vara jättekonstiga. Kvaliteten är kanske inte den bästa heller, men smaken är ju som baken. Hittade ändå två tröjor till mig själv, en kortärmad och en kofta som jag blev väldigt förtjust i och som satt bra. Trosor, strumpor och BH:ar köper jag alltid där och de brukar alltid vara jättebra kvalitet på.
Sen hittade jag en hel del till Jalmar också och där tycker jag inte kvaliteten spelar så jättestor roll, då han ändå växer så fort och inte hinner använda varje plagg så länge. Det blev en hel del bodys, ett par mjukisbyxor, ett par tuffa jeans, strumpor, ett fleeceställ och ett regnställ.

Hittade även billiga påslakanset till honom, en resesäng och fina Fisherprice- och Brioleksaker. Ska spara några till hans födelsedag och som julklapp. Något jag alltid brukar hitta billigt i Ullared är krukor. Är lite svag för just krukor, så det blev några sådana även igår. Likaså några tavelramar, ett par gardiner, handdukar och badrumsmatta, en lampa mm. Sen är det alla småsaker man använder i vardagen såsom tandborstar, duschtvål, sköljmedel, diskmedel, bindor, fryspåsar mm mm. Det blir en hel del av de där småsakerna, men sen har man ju det hemma och slipper tänka på det ett bra tag framöver. Jag var i alla fall supernöjd med mina inköp och ser redan fram emot nästa tur till det blågula shoppingstället.

1 kommentar:

  1. Hej o Grattis på 10-månadersdagen Jalmar!!
    Många presenter du verkar ha fått.
    Ser alltid fram emot att läsa din blogg Frida.
    Ha det så bra idag hela familjen
    önskar farmor Gunilla

    SvaraRadera